Amit rólam gondolsz:

"Milyen érzés, hogy még mindig oravecznóráznak?"

- tette fel a kérdést pár napja valaki. Mély levegőt vettem, és próbáltam nem nevetni a kérdésen.

"Dehát így hívnak! Miért lenne ez baj?" - válaszoltam mosolyogva.

Majd elmeséltem neki, hogy a 2013 és 2017 közötti időszak egy olyan módszer kialakítására volt egy tökéletes tesztidőszak, amiért most komoly összegeket hagynak nálam világszerte. Tavaly a New York-i Influencer Marketing napokon tartottam előadást, az Entreprenuer magazin kéri, hogy írjak arról, hogy hogyan dolgozom - a módszereimet nem marketing könyvekből, vagy a Google-ből ollóztam ki. A WebSummit idén már az összes konferenciájára meghívott (Hong Kongtól New Orleansig), mert az interjúztatott előadók nyelvén beszélek, az eddig a HuffPost-on megjelent interjúim minőségén és fogadtatásán ez pedig meg is látszik.

Oravecz Nóra

Tudom, még mindig nem rakod össze, mert "dehát ez az idézetes lány a párnákkal", de valamit még mindig nem értesz: a párnák úgy 2 hétig voltak elérhetőek, az idézetek a blogon pedig a megjelent blogbejegyzések kivonatai voltak. Te sem gondolhatod komolyan, hogy csupán idézetek gyártásából 4 éven át fenn lehet tartani egy énmárka sikerességét. Semmiféle gépezet sem állt mögöttem, egyedül építettem és építem a mai napig a márkámat (7 hónapon át volt mellettem Erika, aki az előadásaim egyeztetésében segített). A nemzetközi médiához hasonlóan a magyar is megragadott minden lehetőséget, hogy eltapossa a kezdeti "influencer" hajtásokat (pl.: engem). A "nem értjük, ezért megöljük" hozzáállásnak csak azért nem estem áldozatául, mert ügyesen használtam az általuk generált figyelmet: egyre többen kezdtek követni, szeretni, és valóban utánajárni annak, hogy mit is csinálok valójában.

Oravecz Nóra

Ha kinyitod a szakmai lapokat, arról írnak, hogy kiküldték egy munkatársukat San Franciscóba startupokat látogatni, az olvasók meg elájulnak, hogy "aztaaaa mekkora dolog ez". 2014-ben ezt már letudtam, ráadásul 3 hónapot töltöttem a legmenőbb magyar startupok csapataival. Befektetőt találtam az egyik exUstream-es srácnak, tanultam a legjobbaktól, és azóta is évente többször járok vissza - tavaly már az SF Tech Fashion Week egyik panelbeszélgetésére is meghívtak.

Arianna Huffington 2015 februárjában fedezett fel instagramon, akkor kért fel, hogy írjak a HuffPostnak. Pár héttel később személyesen találkoztunk New Yorkban. 2 éven át a nemzetközi influencer marketing szakma krémjét interjúztattam személyesen, majd hamar bejutottam a legnagyobb nevekhez: 2017 tavaszán a világsztár videóssal, Jake Paullal interjúztam Los Angelesben, rá pár hónappal később pedig Philip Zimbardo fogadott a lakásán, akivel a social media okozta PTSD-ről beszéltünk. Ősszel már a legnagyobb ügynökségek találtak meg, így hamar azon kaptam magam, hogy Martin Garrix, Hardwell és menő világsztár youtuberek csapata ír Los Angelesből, hogy interjúztassam a több milliós követői bázisú tehetségeiket.

Gondolom ezekről a dolgokról sem tudtál. 

Pedig mindenről írtam.

Írtam róluk a Facebookon, követhetted a történéseket instagramon, és 3 könyvben osztottam meg azt, hogy mi történt a kulisszák mögött, és hogy te mit tanulhatsz az én utamból.  

Hogy erről miért nem tudsz? 

Azért, mert a médiának és az emberek egy részének még mindig viccesebb és egyszerűbb volt a 2013-ban kialakított képet lufiként továbbfújni ahelyett, hogy megnézzék, mit is csinálok valójában. 


Ami a valóság:

2015-ben név nélkül indítottam el a Napközi névre keresztelt blogomat. Mivel 2009 óta online marketinggel foglalkoztam, világos volt: egyszer visszatérek a "kaptafához". Az énmárkámról soha nem gondoltam volna, hogy ekkorát fog szólni, én is meglepődtem, amikor az első könyv megjelenése után 5 héten át vezettem a sikerlistákat, majd egy olyan 3-4 év következett, ami 8 könyvet (mind sikerlistás), havi 2-300 000 olvasót a blogon, több százezres heti (organikus) elérést a Facebookon, évi 2 világjáró turnét (Magyarország mellett London, New York, München, Románia, Szlovákia is szerepelt az állomások között), több, mint 100 előadással és világmárkákkal való együttműködést jelentett. 

Többek között ezekkel a márkákkal dolgoztam:

Oravecz Nóra partnerek

2015 végén egyre inkább világossá vált az, hogy már nem arról szeretnék írni, hogy min megyek keresztül, hanem arról, hogy hogyan teremtettem lehetőségeket a "semmiből".

Tesztelni kezdtem a metódusomat, 2016 novemberében pedig 100%-ban erre a területre helyeztem a fókuszt. Ma több, mint 300 óra konzultáció után biztosan állíthatom, hogyha valaki bízik bennem és bevállalja azt, amit kérek tőle, eredményt érhet el. Hirdetés nélkül, organikusan is lehet elérést növelni, és megtölteni a naptáradat konzultációkkal - ahogyan ez nekem is sikerült. Többek között Hozleiter Fanny, Wolf Gábor, Bánkuti Dani, a Született feleségek sztárja, Shawn Pyfrom és Balogh Péter (angel investor) is járt nálam. 


És ami következik:

2018-ban a HuffPost lezárta a contributor platformot. Azok után, hogy az elmúlt 2-3 évben a bevételem jelentős részét azokba az utazásokba fektettem, amik lehetővé tették a személyes interjúkat, az "akkor inkább leteszek róla" attitűd nem volt opció.

Oravecz Nóra

Februárban megkerestem a kedvenc lapomat, az Entrepreneur magazint, akiktől pozitív választ kaptam. Rögtön kértek is tőlem egy cikket, amit hamarosan publikálnak. Az irány ezáltal megváltozott, ugyanis ők már nem az interjúkra kíváncsiak, hanem a tudásomra. A backstage interjúk helyett 2018-tól kezdve az új cél az, hogy minél több know-how-t osszak meg olyan oldalakon, mint az Entreprenuer magazin.

2016-ban önkéntesként vettem részt a WebSummiton. Sikerült belógnom a Forum területére, ahova a belépő több ezer euró abban az esetben, ha nem vagy előadó. Ez a hely számomra maga volt a kánaán, hiszen 4 napon át olyan embereket interjúztathattam, mint Tony Conrad, Jeff Schumacher, James Dart, Gary Vaynerchuk, vagy épp Paddy Cosgrave.

Legalább egy éve annak, hogy körvonalazódott bennem egy online akadémia létrehozása, hogy végre bárki bárhol el tudja sajátítani azokat a módszereket, amiket a konzultációkon adok át. Idén tavasszal meg is nyílik az online platform, ahol folyamatosan bővítem az elérhető kurzusok listáját azok számára, akik még többet szeretnének kihozni az ötletükből.


Megjelent könyveim: